lørdag 30. juni 2012

Mens regnet sildrer ute..

..skal jeg kose meg med proteinkaffe og bok inne.

Lyle McDonald er PSMF-diettens far, og det skal bli interessant å lese boka hans og få mer kunnskap om dietten. Sammen med boka får man også tilgang til en kalkulator hvor man taster inn vitale data og får dietten tilpasset deg.

I følge kalkulatoren tilhører jeg kategori 2 og skal ha :
140 g protein pr dag
10 g  fiskeolje
1 multivitamin
3-5 g natrium
500 g magnesium
600-1200 g kalsium
1 g kalium

Jeg bruker Vital Arctic Oil fra Myrevolution og jeg kan trygt anbefale den i forhold til tran. Boksen med kalsium og magnesium har jeg kjøpt i Sverige, men den kan muligens kjøpes billigere fra iHerb. Dagsdosen er to tabletter og da får man i seg 500 mg magnesium og 1000 mg kalsium. 3-5 g natrium tilsvarer 7,5-12,5 g salt og det kan jeg få i meg via maten, men jeg burde kanskje få kjøpt meg multivitaminer og kalium.

I tillegg skal jeg drikke 1-2 liter kaldt vann. Grønnsaker kan jeg spise ubegrenset av, bortsett fra erter, mais og gulrøtter. Det står også at man kan bruke krydder, sitronsaft, eddik, sennep, soyasaus og salsa, men jeg tror ikke jeg vil bruke det ukritisk, mange av de produktene inneholder mye sukker. I tillegg til vann kan jeg drikke kaffe (uten melk/fløte), usukret te og sukkerfri brus. Jeg skal ha et fritt måltid i uken, og en spisedag/refeed av 5 timers varighet pr uke.


Jeg ser at det er litt forskjell på dette og hvordan jeg har lagt opp min diett. Jeg holder meg under 20 g karbohydrater daglig, men med ubegrenset mengde grønnsaker er det for gjort å havne over det. Jeg har også tenkt at jeg skal ha spisedag hver tiende dag, og ingen frimåltider.


Jeg får lese litt i boka, og se hvor jeg lander etter det.


~Lisbeth~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar