tirsdag 10. juli 2012

Gårsdagens karbopåfyll

En av de tingene jeg liker aller best med PSMF er spisedagene. Ikke det at man kan proppe i seg hva man vil med god samvittighet, for det kan man ikke, men det at man har et avbrekk i den vanlige spiserutinen. Det er ikke som mange andre dietter hvor man spiser det samme dag etter dag uten at man ser noen ende på det. På PSMF er en spisedag eller frimåltid aldri langt unna.

Det at man skal fylle opp med karbohydrater uten samtidig å få i seg for mye fett setter dessverre en del begrensninger for hva man kan spise. Jeg avslutter som regel med is, og det gjør resten av måltidene enda vanskeligere. Men isen er høydepunktet så den legger jeg inn i "regnskapet" med en gang, også tilpasser jeg resten av makroene etter det.

Dagen startet med et helt vanlig PSMF-måltid; tunfisksalat og proteinkaffe.
Næringsinnhold: 221 kcal, 45,3 g protein, 4,2 g karbohydrat og 1,7 g fett.

Før trening spiste jeg et eple og noen jordbær
Næringsinnhold: 115 kcal, 1 g protein, 24,1 g karbohydrat og 0,5 g fett.

Etter trening og frem mot middag spiste jeg Snack a Jacks og lomper med hapå og banan
Næringsinnhold pr pose: 125 kcal, 2,4 g protein, 24 g karbohydrat og 2,3 g fett.

Næringsinnhold: 305 kcal, 7 g protein, 62 g karbohydrat og 3,1 g fett.

Til middag spiste jeg spicy tomatwok med kylling og ris
Næringsinnhold: 405 kcal, 41,2 g protein, 51,9 g karbohydrat og 3,3 g fett.

En liten "før-dessert" ble det også; eple, jordbær og proteinkaffe
Næringsinnhold: 147 kcal, 14,1 g protein, 18,5 g karbohydrat og 0,9 g fett.

Og til slutt..isen jeg hadde gledet meg til hele dagen
Næringsinnhold pr 100 g: 190 kcal, 4 g protein, 26 g karbohydrat og 8 g fett.

Planen for spisedagen var 2000-2300 kcal, 250-300 g karbohydrat, minst 130 g protein og maks 50 g fett. Jeg fikk i meg 2256 kcal, 319 g karbodydrat, 130,4 g protein og 48,5 g fett. Litt over på karbo, men alt i alt fornøyd med tallene.

Vekta i dag viste en "vann"kilo opp, men det er helt normalt. Ellers har jeg vært veldig fysen i dag og det er også ganske normalt. Jeg har egentlig veldig lyst til å tryne i både sjokolade og potetgull, men skal nok klare å holde meg unna. Kanskje jeg lager meg noe lovlig proteingodis om det blir for ille.

~Lisbeth~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar